Customer Reviews
tandimplantat komplikationer

Tandimplantat komplikationer

Vi är inte en perfekt organism och i förlängning är det ingen operation. Det gäller också tandimplantat komplikationer. Designad för att ersätta en förlorad tand (eller tänder) har tandimplantat blivit alltmer populärt. Och med goda skäl. De erbjuder en permanent lösning för patienter. Banan för framgångsrik tandimplantatoperation är imponerande. Fortfarande finns det ett antal potentiella tandimplantat komplikationer som du bör vara medveten om. Innan du har gjort jobbet eller till och med efter operationen.

Medan risken för komplikationer anses vara mycket låg. Mindre än 5 procent enligt aktuell statistik. Det finns en mycket större sannolikhet att du kan vara en kandidat för tandimplantat. Enligt American Surgeons har nästan 70 procent mellan 35 och 44 år förlorat en permanent tand genom:

För bara två decennier sedan var alternativen för en förlorad tand mycket mer begränsad. Patienterna skulle vanligtvis få antingen avtagbara proteser som vilade på tandköttet. En favorit bland gamla hockeyspelare.

Alternativt en fast bro som förankrade till intilliggande friska tänder. Inte heller den ideala lösningen.

Tandimplantat komplikationer:

• Potentiella problem är infektion
  • Otillräcklig benmassa
  • Felaktig placering
  • Frakturerat implantat
  • Skador på omgivande vävnad
  • Överbelastning och till och med reaktion på anestesi.

Även om den stora majoriteten (mer än 95 procent) är framgångsrika tandimplantatprocedurer. Nästan alla avslutade utan tandimplantat komplikationer. De flesta problem är små och lätträttade. Om emellertid de lämnas obehandlade kan även mindre problem hota implantatets långsiktiga livskraft.

Tänk på att allt inte går förlorat om ett tandimplantat misslyckas. Kirurger kan vanligtvis försöka få ett andra implantat. Ibland omedelbart eller inom några månader efter att området har tillräckligt läkt. Tidig bedömning är nyckeln för att tyda tandimplantat komplikationer.